with place of business 03601 Martin, Str. 29. August 635/6
IČO: 43 948 189, DIČ: 2022527254, IČ DPH: SK 2022527254
Buyer: a natural or legal person who has sent an electronic order processed by the online store slovakiamartin.sk
Electronic order: sent electronic form containing information about the buyer, the goods ordered from the slovakiamartin.sk online store and the total price of the order.
Terms and conditions: they regulate the rights and obligations of the operator and the buyer, they form an integral part of the purchase contract.
II. Povinnosti prevádzkovateľa
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že bude kupujúcemu dodávať tovar, ktorý uviedol v elektronickej objednávke za platobných a dodacích podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
- Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady: daňový doklad.
- Prevádzkovateľ zabezpečí tovar voči jeho poškodeniu pri preprave. To zahŕňa balenie.
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje bezodkladne informovať kupujúceho o mimoriadnych udalostiach, ktoré môžu ohroziť vybavenie jeho objednávky.
III. Povinnosti kupujúceho
- Kupujúci sa zaväzuje uvádzať pravdivé údaje pri vyplňovaní elektronickej objednávky. Ďalej sa zaväzuje objednaný tovar riadne prevziať a skontrolovať neporušenosť a úplnosť dodávky. V prípade akýchkoľvek závad musí tieto oznámiť prepravcovi a prevádzkovateľovi.
- Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť za tovar kúpnu cenu v plnej výške v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
IV. Uzatvorenie zmluvy a odstúpenie od zmluvy
- Všetky prijaté elektronické objednávky, ktoré boli vyplnené pravdivo a úplne, sú považované za návrh kúpno-predajnej zmluvy a sú považované za záväzné pre obidve zmluvné strany.
- Prijatie elektronickej objednávky prevádzkovateľom je potvrdené e-mailom na adresu udanú kupujúcim v objednávke.
- Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje súhlas s týmito Obchodnými podmienkami v znení platnom v deň odoslania objednávky.
- Prevádzkovateľ akceptuje návrh na zmluvu zo strany kupujúceho dodaním tovaru kupujúcemu.
- K uzavretiu kúpno-predajnej zmluvy dochádza prevzatím tovaru kupujúcim.
- Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy ak je dôvodné podozrenie, že ide o snahu kupujúceho zavádzať predávajúceho uvedením falošných, klamlivých alebo nesprávnych údajov.
V. Dodacie a platobné podmienky
1. The place of performance of the contract shall be understood as the correspondence address of the recipient specified by the purchaser in the electronic order.
2. Title to the goods shall pass to the buyer subject to payment of the purchase price in full.
3. The prices of goods in the online store slovakiamartin.sk are quoted in euros, including value added tax.
4. The Operator reserves the right to change prices in the event of printing errors, changes in exchange rates, significant increases in inflation or significant changes in the terms and conditions of supply from manufacturers and other suppliers of goods. The operator is obliged to inform the buyer of these circumstances without delay. In these cases, the buyer is entitled to withdraw from the contract.
5. The purchase price is payable at the latest upon receipt of the goods or personal collection.
6. The buyer can pay for the goods in the following ways:
- platobnou kartou: cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa.
- v hotovosti: cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa.
8. The Operator determines the postage and packing, which is added to the value of the goods in the order and which the Buyer is obliged to pay together with the price of the goods, as indicated on the order. The operator informs about the amount of postage and packing on the website slovakiamartin.sk
9. Instruction on the seller’s liability for defects in goods according to the general regulation §622:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§623:
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci, alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- Ak ide o neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
VI. Záruka a reklamácie
- Prevádzkovateľ neposkytuje na dodaný tovar záruku, keďže sa jedná o hotové jedlá a nápoje.
VII. Ochrana osobných údajov
1. When placing an electronic order, the buyer agrees to the use of his/her personal data by the operator for the purpose of sending the ordered goods to his/her address.
2. Customer data is not disclosed to third parties within the meaning of Act 58/1998.
We fully respect the privacy of our customers, however, in order to process the order we need some personal data that will be used exclusively for the dispatch of the ordered goods and for communication with the customer. If you do not want your personal data to be stored in our database, you can order the goods by phone, or indicate in the “Order note” a request for their deletion immediately after the order has been processed.
The operator of the online shop slovakiamartin.sk hereby declares that it handles the personal data of its customers, obtained by registration when creating a customer account, in accordance with Act No. 122/201 and Act no. 84/2014 Coll. on the protection of personal data.
The above law also implies an obligation not to provide the personal data obtained to a third party. An exception is, when choosing the method of delivery of goods by a transport service, the provision of the necessary data to an external carrier for the purpose of delivery of the shipment.
At the same time, the operator of the online store slovakiamartin.sk undertakes to delete the customer’s personal data from the online store database immediately at the customer’s request.
The operator of the online store reserves the right to withdraw from the guarantee of safe handling of customers’ personal data in the event of an attack on the server by an unknown perpetrator – a hacker. In this case, the above data manipulation rules do not apply.
VIII. Prechodné a záverečné ustanovenia
- Tieto Obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke prevádzkovateľa v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak.
- Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia Obchodných podmienok a Reklamačného poriadku v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky.
- Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito Obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a inými súvisiacimi právnymi predpismi.
IX. Alternatívne riešenie sporov
The buyer – consumer – has the right to contact the seller with a request for redress (by e-mail to centrum@slovakiamartin.sk) if he is not satisfied with the way the seller has handled his complaint or if he believes that the seller has violated his rights. If the Seller responds to this request in a negative manner or fails to respond within 30 days of its dispatch, the consumer has the right to submit a proposal for the initiation of alternative dispute resolution to the alternative dispute resolution entity (hereinafter referred to as ADR entity) under Act 391/2015 Coll. ADR entities are authorities and authorised legal persons pursuant to §3 of Act 391/2015 Coll. The consumer may submit a proposal in the manner determined pursuant to §12 of Act 391/2015 Coll. The list of ADR entities can be found on the website of the Ministry of Economy of the Slovak Republic www.mhsr.sk.
Consumers can also lodge a complaint via the RSO’s alternative dispute resolution platform, which is available online at http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternative dispute resolution can only be used by a consumer – a natural person who is not acting within the scope of his/her business, employment or profession when concluding and performing a consumer contract. Alternative dispute resolution only applies to a dispute between a consumer and a seller arising out of or relating to a consumer contract. Alternative dispute resolution applies only to distance contracts. Alternative dispute resolution does not apply to disputes where the value of the dispute does not exceed EUR 20. The ADR entity may require the consumer to pay a fee for the initiation of alternative dispute resolution up to a maximum of EUR 5 including VAT.
SUPERVISION BODY: Inspectorate of the Slovak Trade Inspection based in Žilina for Žilina Region, Predmestská 71, P.O.Box 89, 011 79 Žilina
In Martin 1. 12. 2020
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
zapísaná na okresnom súde v Žiline, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 20125/Lwith place of business 03601 Martin, Str. 29. August 635/6
IČO: 43 948 189, DIČ: 2022527254, IČ DPH: SK 2022527254
Buyer: a natural or legal person who has sent an electronic order processed by the online store slovakiamartin.sk
Electronic order: sent electronic form containing information about the buyer, the goods ordered from the slovakiamartin.sk online store and the total price of the order.
Terms and conditions: they regulate the rights and obligations of the operator and the buyer, they form an integral part of the purchase contract.
II. Povinnosti prevádzkovateľa
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že bude kupujúcemu dodávať tovar, ktorý uviedol v elektronickej objednávke za platobných a dodacích podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
- Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady: daňový doklad.
- Prevádzkovateľ zabezpečí tovar voči jeho poškodeniu pri preprave. To zahŕňa balenie.
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje bezodkladne informovať kupujúceho o mimoriadnych udalostiach, ktoré môžu ohroziť vybavenie jeho objednávky.
III. Povinnosti kupujúceho
- Kupujúci sa zaväzuje uvádzať pravdivé údaje pri vyplňovaní elektronickej objednávky. Ďalej sa zaväzuje objednaný tovar riadne prevziať a skontrolovať neporušenosť a úplnosť dodávky. V prípade akýchkoľvek závad musí tieto oznámiť prepravcovi a prevádzkovateľovi.
- Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť za tovar kúpnu cenu v plnej výške v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
IV. Uzatvorenie zmluvy a odstúpenie od zmluvy
- Všetky prijaté elektronické objednávky, ktoré boli vyplnené pravdivo a úplne, sú považované za návrh kúpno-predajnej zmluvy a sú považované za záväzné pre obidve zmluvné strany.
- Prijatie elektronickej objednávky prevádzkovateľom je potvrdené e-mailom na adresu udanú kupujúcim v objednávke.
- Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje súhlas s týmito Obchodnými podmienkami v znení platnom v deň odoslania objednávky.
- Prevádzkovateľ akceptuje návrh na zmluvu zo strany kupujúceho dodaním tovaru kupujúcemu.
- K uzavretiu kúpno-predajnej zmluvy dochádza prevzatím tovaru kupujúcim.
- Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy ak je dôvodné podozrenie, že ide o snahu kupujúceho zavádzať predávajúceho uvedením falošných, klamlivých alebo nesprávnych údajov.
V. Dodacie a platobné podmienky
1. The place of performance of the contract shall be understood as the correspondence address of the recipient specified by the purchaser in the electronic order.
2. Title to the goods shall pass to the buyer subject to payment of the purchase price in full.
3. The prices of goods in the online store slovakiamartin.sk are quoted in euros, including value added tax.
4. The Operator reserves the right to change prices in the event of printing errors, changes in exchange rates, significant increases in inflation or significant changes in the terms and conditions of supply from manufacturers and other suppliers of goods. The operator is obliged to inform the buyer of these circumstances without delay. In these cases, the buyer is entitled to withdraw from the contract.
5. The purchase price is payable at the latest upon receipt of the goods or personal collection.
6. The buyer can pay for the goods in the following ways:
- platobnou kartou: cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa.
- v hotovosti: cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa.
8. The Operator determines the postage and packing, which is added to the value of the goods in the order and which the Buyer is obliged to pay together with the price of the goods, as indicated on the order. The operator informs about the amount of postage and packing on the website slovakiamartin.sk
9. Instruction on the seller’s liability for defects in goods according to the general regulation §622:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§623:
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci, alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- Ak ide o neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
VI. Záruka a reklamácie
- Prevádzkovateľ neposkytuje na dodaný tovar záruku, keďže sa jedná o hotové jedlá a nápoje.
VII. Ochrana osobných údajov
1. When placing an electronic order, the buyer agrees to the use of his/her personal data by the operator for the purpose of sending the ordered goods to his/her address.
2. Customer data is not disclosed to third parties within the meaning of Act 58/1998.
We fully respect the privacy of our customers, however, in order to process the order we need some personal data that will be used exclusively for the dispatch of the ordered goods and for communication with the customer. If you do not want your personal data to be stored in our database, you can order the goods by phone, or indicate in the “Order note” a request for their deletion immediately after the order has been processed.
The operator of the online shop slovakiamartin.sk hereby declares that it handles the personal data of its customers, obtained by registration when creating a customer account, in accordance with Act No. 122/201 and Act no. 84/2014 Coll. on the protection of personal data.
The above law also implies an obligation not to provide the personal data obtained to a third party. An exception is, when choosing the method of delivery of goods by a transport service, the provision of the necessary data to an external carrier for the purpose of delivery of the shipment.
At the same time, the operator of the online store slovakiamartin.sk undertakes to delete the customer’s personal data from the online store database immediately at the customer’s request.
The operator of the online store reserves the right to withdraw from the guarantee of safe handling of customers’ personal data in the event of an attack on the server by an unknown perpetrator – a hacker. In this case, the above data manipulation rules do not apply.
VIII. Prechodné a záverečné ustanovenia
- Tieto Obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke prevádzkovateľa v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak.
- Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia Obchodných podmienok a Reklamačného poriadku v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky.
- Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito Obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a inými súvisiacimi právnymi predpismi.
IX. Alternatívne riešenie sporov
The buyer – consumer – has the right to contact the seller with a request for redress (by e-mail to centrum@slovakiamartin.sk) if he is not satisfied with the way the seller has handled his complaint or if he believes that the seller has violated his rights. If the Seller responds to this request in a negative manner or fails to respond within 30 days of its dispatch, the consumer has the right to submit a proposal for the initiation of alternative dispute resolution to the alternative dispute resolution entity (hereinafter referred to as ADR entity) under Act 391/2015 Coll. ADR entities are authorities and authorised legal persons pursuant to §3 of Act 391/2015 Coll. The consumer may submit a proposal in the manner determined pursuant to §12 of Act 391/2015 Coll. The list of ADR entities can be found on the website of the Ministry of Economy of the Slovak Republic www.mhsr.sk.
Consumers can also lodge a complaint via the RSO’s alternative dispute resolution platform, which is available online at http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternative dispute resolution can only be used by a consumer – a natural person who is not acting within the scope of his/her business, employment or profession when concluding and performing a consumer contract. Alternative dispute resolution only applies to a dispute between a consumer and a seller arising out of or relating to a consumer contract. Alternative dispute resolution applies only to distance contracts. Alternative dispute resolution does not apply to disputes where the value of the dispute does not exceed EUR 20. The ADR entity may require the consumer to pay a fee for the initiation of alternative dispute resolution up to a maximum of EUR 5 including VAT.
SUPERVISION BODY: Inspectorate of the Slovak Trade Inspection based in Žilina for Žilina Region, Predmestská 71, P.O.Box 89, 011 79 Žilina
In Martin 1. 12. 2020
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Terms and Conditions
I. General provisions and definitions
The Terms and Conditions apply to business relations between the buyer and the operator concluded through the online store slovakiamartin.sk
Operator:
VENEZIA MT s.r.o.
zapísaná na okresnom súde v Žiline, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 20125/L
with place of business 03601 Martin, Str. 29. August 635/6
IČO: 43 948 189, DIČ: 2022527254, IČ DPH: SK 2022527254
Buyer: a natural or legal person who has sent an electronic order processed by the online store slovakiamartin.sk
Electronic order: sent electronic form containing information about the buyer, the goods ordered from the slovakiamartin.sk online store and the total price of the order.
Terms and conditions: they regulate the rights and obligations of the operator and the buyer, they form an integral part of the purchase contract.
II. Povinnosti prevádzkovateľa
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že bude kupujúcemu dodávať tovar, ktorý uviedol v elektronickej objednávke za platobných a dodacích podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
- Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady: daňový doklad.
- Prevádzkovateľ zabezpečí tovar voči jeho poškodeniu pri preprave. To zahŕňa balenie.
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje bezodkladne informovať kupujúceho o mimoriadnych udalostiach, ktoré môžu ohroziť vybavenie jeho objednávky.
III. Povinnosti kupujúceho
- Kupujúci sa zaväzuje uvádzať pravdivé údaje pri vyplňovaní elektronickej objednávky. Ďalej sa zaväzuje objednaný tovar riadne prevziať a skontrolovať neporušenosť a úplnosť dodávky. V prípade akýchkoľvek závad musí tieto oznámiť prepravcovi a prevádzkovateľovi.
- Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť za tovar kúpnu cenu v plnej výške v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
IV. Uzatvorenie zmluvy a odstúpenie od zmluvy
- Všetky prijaté elektronické objednávky, ktoré boli vyplnené pravdivo a úplne, sú považované za návrh kúpno-predajnej zmluvy a sú považované za záväzné pre obidve zmluvné strany.
- Prijatie elektronickej objednávky prevádzkovateľom je potvrdené e-mailom na adresu udanú kupujúcim v objednávke.
- Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje súhlas s týmito Obchodnými podmienkami v znení platnom v deň odoslania objednávky.
- Prevádzkovateľ akceptuje návrh na zmluvu zo strany kupujúceho dodaním tovaru kupujúcemu.
- K uzavretiu kúpno-predajnej zmluvy dochádza prevzatím tovaru kupujúcim.
- Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy ak je dôvodné podozrenie, že ide o snahu kupujúceho zavádzať predávajúceho uvedením falošných, klamlivých alebo nesprávnych údajov.
V. Dodacie a platobné podmienky
1. The place of performance of the contract shall be understood as the correspondence address of the recipient specified by the purchaser in the electronic order.
2. Title to the goods shall pass to the buyer subject to payment of the purchase price in full.
3. The prices of goods in the online store slovakiamartin.sk are quoted in euros, including value added tax.
4. The Operator reserves the right to change prices in the event of printing errors, changes in exchange rates, significant increases in inflation or significant changes in the terms and conditions of supply from manufacturers and other suppliers of goods. The operator is obliged to inform the buyer of these circumstances without delay. In these cases, the buyer is entitled to withdraw from the contract.
5. The purchase price is payable at the latest upon receipt of the goods or personal collection.
6. The buyer can pay for the goods in the following ways:
- platobnou kartou: cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa.
- v hotovosti: cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa.
8. The Operator determines the postage and packing, which is added to the value of the goods in the order and which the Buyer is obliged to pay together with the price of the goods, as indicated on the order. The operator informs about the amount of postage and packing on the website slovakiamartin.sk
9. Instruction on the seller’s liability for defects in goods according to the general regulation §622:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§623:
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci, alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- Ak ide o neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
VI. Záruka a reklamácie
- Prevádzkovateľ neposkytuje na dodaný tovar záruku, keďže sa jedná o hotové jedlá a nápoje.
VII. Ochrana osobných údajov
1. When placing an electronic order, the buyer agrees to the use of his/her personal data by the operator for the purpose of sending the ordered goods to his/her address.
2. Customer data is not disclosed to third parties within the meaning of Act 58/1998.
We fully respect the privacy of our customers, however, in order to process the order we need some personal data that will be used exclusively for the dispatch of the ordered goods and for communication with the customer. If you do not want your personal data to be stored in our database, you can order the goods by phone, or indicate in the “Order note” a request for their deletion immediately after the order has been processed.
The operator of the online shop slovakiamartin.sk hereby declares that it handles the personal data of its customers, obtained by registration when creating a customer account, in accordance with Act No. 122/201 and Act no. 84/2014 Coll. on the protection of personal data.
The above law also implies an obligation not to provide the personal data obtained to a third party. An exception is, when choosing the method of delivery of goods by a transport service, the provision of the necessary data to an external carrier for the purpose of delivery of the shipment.
At the same time, the operator of the online store slovakiamartin.sk undertakes to delete the customer’s personal data from the online store database immediately at the customer’s request.
The operator of the online store reserves the right to withdraw from the guarantee of safe handling of customers’ personal data in the event of an attack on the server by an unknown perpetrator – a hacker. In this case, the above data manipulation rules do not apply.
VIII. Prechodné a záverečné ustanovenia
- Tieto Obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke prevádzkovateľa v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak.
- Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia Obchodných podmienok a Reklamačného poriadku v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky.
- Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito Obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a inými súvisiacimi právnymi predpismi.
IX. Alternatívne riešenie sporov
The buyer – consumer – has the right to contact the seller with a request for redress (by e-mail to centrum@slovakiamartin.sk) if he is not satisfied with the way the seller has handled his complaint or if he believes that the seller has violated his rights. If the Seller responds to this request in a negative manner or fails to respond within 30 days of its dispatch, the consumer has the right to submit a proposal for the initiation of alternative dispute resolution to the alternative dispute resolution entity (hereinafter referred to as ADR entity) under Act 391/2015 Coll. ADR entities are authorities and authorised legal persons pursuant to §3 of Act 391/2015 Coll. The consumer may submit a proposal in the manner determined pursuant to §12 of Act 391/2015 Coll. The list of ADR entities can be found on the website of the Ministry of Economy of the Slovak Republic www.mhsr.sk.
Consumers can also lodge a complaint via the RSO’s alternative dispute resolution platform, which is available online at http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternative dispute resolution can only be used by a consumer – a natural person who is not acting within the scope of his/her business, employment or profession when concluding and performing a consumer contract. Alternative dispute resolution only applies to a dispute between a consumer and a seller arising out of or relating to a consumer contract. Alternative dispute resolution applies only to distance contracts. Alternative dispute resolution does not apply to disputes where the value of the dispute does not exceed EUR 20. The ADR entity may require the consumer to pay a fee for the initiation of alternative dispute resolution up to a maximum of EUR 5 including VAT.
SUPERVISION BODY: Inspectorate of the Slovak Trade Inspection based in Žilina for Žilina Region, Predmestská 71, P.O.Box 89, 011 79 Žilina
In Martin 1. 12. 2020
registered at the District Court in Žilina, Section: Sro, File number: 20125/L
s miestom podnikania 03601 Martin, Ul. 29. augusta 635/6
IČO: 43 948 189, DIČ: 2022527254, IČ DPH: SK 2022527254
Buyer: a natural or legal person who has sent an electronic order processed by the online store slovakiamartin.sk
Electronic order: sent electronic form containing information about the buyer, the goods ordered from the slovakiamartin.sk online store and the total price of the order.
Terms and conditions: they regulate the rights and obligations of the operator and the buyer, they form an integral part of the purchase contract.
II. Povinnosti prevádzkovateľa
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že bude kupujúcemu dodávať tovar, ktorý uviedol v elektronickej objednávke za platobných a dodacích podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
- Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady: daňový doklad.
- Prevádzkovateľ zabezpečí tovar voči jeho poškodeniu pri preprave. To zahŕňa balenie.
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje bezodkladne informovať kupujúceho o mimoriadnych udalostiach, ktoré môžu ohroziť vybavenie jeho objednávky.
III. Povinnosti kupujúceho
- Kupujúci sa zaväzuje uvádzať pravdivé údaje pri vyplňovaní elektronickej objednávky. Ďalej sa zaväzuje objednaný tovar riadne prevziať a skontrolovať neporušenosť a úplnosť dodávky. V prípade akýchkoľvek závad musí tieto oznámiť prepravcovi a prevádzkovateľovi.
- Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť za tovar kúpnu cenu v plnej výške v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
IV. Uzatvorenie zmluvy a odstúpenie od zmluvy
- Všetky prijaté elektronické objednávky, ktoré boli vyplnené pravdivo a úplne, sú považované za návrh kúpno-predajnej zmluvy a sú považované za záväzné pre obidve zmluvné strany.
- Prijatie elektronickej objednávky prevádzkovateľom je potvrdené e-mailom na adresu udanú kupujúcim v objednávke.
- Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje súhlas s týmito Obchodnými podmienkami v znení platnom v deň odoslania objednávky.
- Prevádzkovateľ akceptuje návrh na zmluvu zo strany kupujúceho dodaním tovaru kupujúcemu.
- K uzavretiu kúpno-predajnej zmluvy dochádza prevzatím tovaru kupujúcim.
- Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy ak je dôvodné podozrenie, že ide o snahu kupujúceho zavádzať predávajúceho uvedením falošných, klamlivých alebo nesprávnych údajov.
V. Dodacie a platobné podmienky
1. The place of performance of the contract shall be understood as the correspondence address of the recipient specified by the purchaser in the electronic order.
2. Title to the goods shall pass to the buyer subject to payment of the purchase price in full.
3. The prices of goods in the online store slovakiamartin.sk are quoted in euros, including value added tax.
4. The Operator reserves the right to change prices in the event of printing errors, changes in exchange rates, significant increases in inflation or significant changes in the terms and conditions of supply from manufacturers and other suppliers of goods. The operator is obliged to inform the buyer of these circumstances without delay. In these cases, the buyer is entitled to withdraw from the contract.
5. The purchase price is payable at the latest upon receipt of the goods or personal collection.
6. The buyer can pay for the goods in the following ways:
- platobnou kartou: cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa.
- v hotovosti: cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa.
8. The Operator determines the postage and packing, which is added to the value of the goods in the order and which the Buyer is obliged to pay together with the price of the goods, as indicated on the order. The operator informs about the amount of postage and packing on the website slovakiamartin.sk
9. Instruction on the seller’s liability for defects in goods according to the general regulation §622:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§623:
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci, alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- Ak ide o neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
VI. Záruka a reklamácie
- Prevádzkovateľ neposkytuje na dodaný tovar záruku, keďže sa jedná o hotové jedlá a nápoje.
VII. Ochrana osobných údajov
1. When placing an electronic order, the buyer agrees to the use of his/her personal data by the operator for the purpose of sending the ordered goods to his/her address.
2. Customer data is not disclosed to third parties within the meaning of Act 58/1998.
We fully respect the privacy of our customers, however, in order to process the order we need some personal data that will be used exclusively for the dispatch of the ordered goods and for communication with the customer. If you do not want your personal data to be stored in our database, you can order the goods by phone, or indicate in the “Order note” a request for their deletion immediately after the order has been processed.
The operator of the online shop slovakiamartin.sk hereby declares that it handles the personal data of its customers, obtained by registration when creating a customer account, in accordance with Act No. 122/201 and Act no. 84/2014 Coll. on the protection of personal data.
The above law also implies an obligation not to provide the personal data obtained to a third party. An exception is, when choosing the method of delivery of goods by a transport service, the provision of the necessary data to an external carrier for the purpose of delivery of the shipment.
At the same time, the operator of the online store slovakiamartin.sk undertakes to delete the customer’s personal data from the online store database immediately at the customer’s request.
The operator of the online store reserves the right to withdraw from the guarantee of safe handling of customers’ personal data in the event of an attack on the server by an unknown perpetrator – a hacker. In this case, the above data manipulation rules do not apply.
VIII. Prechodné a záverečné ustanovenia
- Tieto Obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke prevádzkovateľa v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak.
- Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia Obchodných podmienok a Reklamačného poriadku v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky.
- Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito Obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a inými súvisiacimi právnymi predpismi.
IX. Alternatívne riešenie sporov
The buyer – consumer – has the right to contact the seller with a request for redress (by e-mail to centrum@slovakiamartin.sk) if he is not satisfied with the way the seller has handled his complaint or if he believes that the seller has violated his rights. If the Seller responds to this request in a negative manner or fails to respond within 30 days of its dispatch, the consumer has the right to submit a proposal for the initiation of alternative dispute resolution to the alternative dispute resolution entity (hereinafter referred to as ADR entity) under Act 391/2015 Coll. ADR entities are authorities and authorised legal persons pursuant to §3 of Act 391/2015 Coll. The consumer may submit a proposal in the manner determined pursuant to §12 of Act 391/2015 Coll. The list of ADR entities can be found on the website of the Ministry of Economy of the Slovak Republic www.mhsr.sk.
Consumers can also lodge a complaint via the RSO’s alternative dispute resolution platform, which is available online at http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternative dispute resolution can only be used by a consumer – a natural person who is not acting within the scope of his/her business, employment or profession when concluding and performing a consumer contract. Alternative dispute resolution only applies to a dispute between a consumer and a seller arising out of or relating to a consumer contract. Alternative dispute resolution applies only to distance contracts. Alternative dispute resolution does not apply to disputes where the value of the dispute does not exceed EUR 20. The ADR entity may require the consumer to pay a fee for the initiation of alternative dispute resolution up to a maximum of EUR 5 including VAT.
SUPERVISION BODY: Inspectorate of the Slovak Trade Inspection based in Žilina for Žilina Region, Predmestská 71, P.O.Box 89, 011 79 Žilina
In Martin 1. 12. 2020
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Terms and Conditions
I. General provisions and definitions
The Terms and Conditions apply to business relations between the buyer and the operator concluded through the online store slovakiamartin.sk
Operator:
VENEZIA MT s.r.o.
zapísaná na okresnom súde v Žiline, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 20125/L
with place of business 03601 Martin, Str. 29. August 635/6
IČO: 43 948 189, DIČ: 2022527254, IČ DPH: SK 2022527254
Buyer: a natural or legal person who has sent an electronic order processed by the online store slovakiamartin.sk
Electronic order: sent electronic form containing information about the buyer, the goods ordered from the slovakiamartin.sk online store and the total price of the order.
Terms and conditions: they regulate the rights and obligations of the operator and the buyer, they form an integral part of the purchase contract.
II. Povinnosti prevádzkovateľa
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje, že bude kupujúcemu dodávať tovar, ktorý uviedol v elektronickej objednávke za platobných a dodacích podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
- Prevádzkovateľ spolu s tovarom dodá kupujúcemu všetky náležité doklady: daňový doklad.
- Prevádzkovateľ zabezpečí tovar voči jeho poškodeniu pri preprave. To zahŕňa balenie.
- Prevádzkovateľ sa zaväzuje bezodkladne informovať kupujúceho o mimoriadnych udalostiach, ktoré môžu ohroziť vybavenie jeho objednávky.
III. Povinnosti kupujúceho
- Kupujúci sa zaväzuje uvádzať pravdivé údaje pri vyplňovaní elektronickej objednávky. Ďalej sa zaväzuje objednaný tovar riadne prevziať a skontrolovať neporušenosť a úplnosť dodávky. V prípade akýchkoľvek závad musí tieto oznámiť prepravcovi a prevádzkovateľovi.
- Kupujúci sa zaväzuje zaplatiť za tovar kúpnu cenu v plnej výške v zmysle platobných podmienok platných v deň odoslania elektronickej objednávky.
IV. Uzatvorenie zmluvy a odstúpenie od zmluvy
- Všetky prijaté elektronické objednávky, ktoré boli vyplnené pravdivo a úplne, sú považované za návrh kúpno-predajnej zmluvy a sú považované za záväzné pre obidve zmluvné strany.
- Prijatie elektronickej objednávky prevádzkovateľom je potvrdené e-mailom na adresu udanú kupujúcim v objednávke.
- Kupujúci odoslaním objednávky vyjadruje súhlas s týmito Obchodnými podmienkami v znení platnom v deň odoslania objednávky.
- Prevádzkovateľ akceptuje návrh na zmluvu zo strany kupujúceho dodaním tovaru kupujúcemu.
- K uzavretiu kúpno-predajnej zmluvy dochádza prevzatím tovaru kupujúcim.
- Prevádzkovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy ak je dôvodné podozrenie, že ide o snahu kupujúceho zavádzať predávajúceho uvedením falošných, klamlivých alebo nesprávnych údajov.
V. Dodacie a platobné podmienky
1. The place of performance of the contract shall be understood as the correspondence address of the recipient specified by the purchaser in the electronic order.
2. Title to the goods shall pass to the buyer subject to payment of the purchase price in full.
3. The prices of goods in the online store slovakiamartin.sk are quoted in euros, including value added tax.
4. The Operator reserves the right to change prices in the event of printing errors, changes in exchange rates, significant increases in inflation or significant changes in the terms and conditions of supply from manufacturers and other suppliers of goods. The operator is obliged to inform the buyer of these circumstances without delay. In these cases, the buyer is entitled to withdraw from the contract.
5. The purchase price is payable at the latest upon receipt of the goods or personal collection.
6. The buyer can pay for the goods in the following ways:
- platobnou kartou: cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa.
- v hotovosti: cenu za objednaný tovar zaplatí kupujúci v hotovosti pri osobnom prevzatí tovaru od prevádzkovateľa.
8. The Operator determines the postage and packing, which is added to the value of the goods in the order and which the Buyer is obliged to pay together with the price of the goods, as indicated on the order. The operator informs about the amount of postage and packing on the website slovakiamartin.sk
9. Instruction on the seller’s liability for defects in goods according to the general regulation §622:
- Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
- Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
- Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§623:
- Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci, alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
- Ak ide o neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
VI. Záruka a reklamácie
- Prevádzkovateľ neposkytuje na dodaný tovar záruku, keďže sa jedná o hotové jedlá a nápoje.
VII. Ochrana osobných údajov
1. When placing an electronic order, the buyer agrees to the use of his/her personal data by the operator for the purpose of sending the ordered goods to his/her address.
2. Customer data is not disclosed to third parties within the meaning of Act 58/1998.
We fully respect the privacy of our customers, however, in order to process the order we need some personal data that will be used exclusively for the dispatch of the ordered goods and for communication with the customer. If you do not want your personal data to be stored in our database, you can order the goods by phone, or indicate in the “Order note” a request for their deletion immediately after the order has been processed.
The operator of the online shop slovakiamartin.sk hereby declares that it handles the personal data of its customers, obtained by registration when creating a customer account, in accordance with Act No. 122/201 and Act no. 84/2014 Coll. on the protection of personal data.
The above law also implies an obligation not to provide the personal data obtained to a third party. An exception is, when choosing the method of delivery of goods by a transport service, the provision of the necessary data to an external carrier for the purpose of delivery of the shipment.
At the same time, the operator of the online store slovakiamartin.sk undertakes to delete the customer’s personal data from the online store database immediately at the customer’s request.
The operator of the online store reserves the right to withdraw from the guarantee of safe handling of customers’ personal data in the event of an attack on the server by an unknown perpetrator – a hacker. In this case, the above data manipulation rules do not apply.
VIII. Prechodné a záverečné ustanovenia
- Tieto Obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke prevádzkovateľa v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou ak je medzi oboma stranami dohodnuté inak.
- Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia Obchodných podmienok a Reklamačného poriadku v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky.
- Vzťahy medzi oboma stranami, ktoré nie sú upravené týmito Obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka a inými súvisiacimi právnymi predpismi.
IX. Alternatívne riešenie sporov
The buyer – consumer – has the right to contact the seller with a request for redress (by e-mail to centrum@slovakiamartin.sk) if he is not satisfied with the way the seller has handled his complaint or if he believes that the seller has violated his rights. If the Seller responds to this request in a negative manner or fails to respond within 30 days of its dispatch, the consumer has the right to submit a proposal for the initiation of alternative dispute resolution to the alternative dispute resolution entity (hereinafter referred to as ADR entity) under Act 391/2015 Coll. ADR entities are authorities and authorised legal persons pursuant to §3 of Act 391/2015 Coll. The consumer may submit a proposal in the manner determined pursuant to §12 of Act 391/2015 Coll. The list of ADR entities can be found on the website of the Ministry of Economy of the Slovak Republic www.mhsr.sk.
Consumers can also lodge a complaint via the RSO’s alternative dispute resolution platform, which is available online at http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternative dispute resolution can only be used by a consumer – a natural person who is not acting within the scope of his/her business, employment or profession when concluding and performing a consumer contract. Alternative dispute resolution only applies to a dispute between a consumer and a seller arising out of or relating to a consumer contract. Alternative dispute resolution applies only to distance contracts. Alternative dispute resolution does not apply to disputes where the value of the dispute does not exceed EUR 20. The ADR entity may require the consumer to pay a fee for the initiation of alternative dispute resolution up to a maximum of EUR 5 including VAT.
SUPERVISION BODY: Inspectorate of the Slovak Trade Inspection based in Žilina for Žilina Region, Predmestská 71, P.O.Box 89, 011 79 Žilina
In Martin 1. 12. 2020